Greenlabel

Benzine en diesel prijzen rijzen de pan uit wat kunt u hier aan doen?
Wij hebben de oplossing: Raceline Greenlabel.
Wij stellen uw auto zo af dat deze merkbaar zuiniger wordt.

Is dit eenvoudig te realiseren?
Ja! Raceline kan met de benodigde tools uw auto uitlezen, we ontwikkelen speciale software aanpassingen zodat deze zuiniger wordt.

Wat is de procedure?
Door jaren van ontwikkelen en testen op de vermogensbank heeft de software van de meeste auto’s geen geheimen meer voor ons. Raceline past het koppel zodanig aan dat de auto veel soepeler loopt en minder brandstof nodig heeft. Meer koppel met lager toeren betekent minder inspuiting. Hierdoor kan er eerder geschakeld worden naar een hogere versnelling en kan eerder de gewenste snelheid worden bereikt; het zogenaamde ‘nieuwe rijden’.

Voor welke auto’s?
Benzine, diesel, sportwagen, stationwagen, SUV, bedrijfswagens groot en klein.

Voor welke klanten?
Van klanten met caravans tot de sportievere rijder, koeriersbedrijven, transportbedrijven, de zakelijke leaserijder. Kortom voor iedereen. Vraag ons naar een persoonlijk advies en mogelijkheden voor uw auto.

Waarom gebeurt dit niet af fabriek?
Van fabriek af word de auto afgeleverd met een standaard pakket software. In deze software valt echter nog een hoop te verbeteren. Na aanschaf van uw auto zult u al snel merken dat de door de autofabrikant opgegeven verbruikswaarden afwijken van het daadwerkelijk verbruik. Dit komt doordat deze waarden ondermeer bepaald worden door een zogenoemde EUDC-Rijcyclus. Dit is een testbepaling, welke in de meeste gevallen onder perfecte omstandigheden wordt uitgevoerd. De gegevens die door de EUDC-Rijcyclus naar boven komen betreffen onder andere de CO2 uitstoot en de NOx uitstoot. De uitkomst bepaalt voor een belangrijk deel het milieulabel van het voertuig. Het milieulabel van het voertuig heeft weer invloed op zaken als: BPM-bepaling, accijnzen, bijtellingen, etc.

Wat is EUDC?
De EUDC (Extra Urban Driving Cycle) is het snelwegonderdeel van de Europese rijcyclus NEDC 2000 waarbij uitstoot en verbruik gemeten worden. De EUDC duurt 400 seconden waarbij de maximumsnelheid 120 km/h bedraagt. Dit wordt voorafgegaan door de ECE-cyclus die bestaat uit het starten van de motor en vervolgens vier herhalende patronen van 195 seconden en een maximumsnelheid van 50 km/h. In totaal duurt de NEDC 2000 1.180 seconden, is de totaal af te leggen afstand 11.007 meter, is de gemiddelde snelheid 33,6 km/h en bedraagt de maximumsnelheid 120 km/h. Omdat de test op een rollenbank wordt uitgevoerd en de stukken met constante snelheid relatief kort zijn, komen de opgegeven waarden echter zelden overeen met de werkelijkheid. Autofabrikanten doen er alles aan om voertuigen minder schadelijke stoffen te laten uitstoten en het verbruik te laten dalen, om er daarmee voor te zorgen dat u een auto kan kopen met een beter milieulabel en er minder BPM of bijtelling betaald hoeft te worden.

Vraag naar de mogelijkheden en neem contact op.

Comments are closed.

  1. Voor vragen, suggesties of opmerkingen vul onderstaand formulier in.